SPA w Krynicy-Zdrój

W dniach 01.10-08.10.2023r Region IPA Jastrzębie Zdrój w 50-osobowej grupie członków, sympatyków oraz osób zaprzyjaźnionych wyruszył autokarem do Krynicy-Zdrój, do Hotelu SPA SILESIA.

Po przyjeździe część z nas zwiedzała miasto i spacerując deptakiem, mieliśmy okazję podziwiać najsłynniejsze krynickie obiekty: Stary Dom Zdrojowy, Stare Łazienki Mineralne, Stare Łazienki Borowinowe, a także nowoczesną Pijalnię Wód Mineralnych. Naszą uwagę przyciągały także liczne wille i fontanny. Od poniedziałku do czwartku korzystaliśmy z różnego rodzaju zabiegów leczniczych, upiększających oraz podnoszących naszą sprawność fizyczną. Do dyspozycji był basen oraz sauna. Osoby spragnione rozrywki mogły dwa razy w czasie pobytu skorzystać z wieczorku tanecznego z muzyką na żywo. Popołudniami czas wolny, każdy spędzał go jak chciał, korzystając z wielu atrakcji tj: zwiedzaniem Góry Parkowej, liczącej 741 m n.p.m., zdobywaniem szczytu Jaworzyny Krynickiej, wznoszącej się na wysokość 1114 m n.p.m. Wielu z nas odwiedziło Muszynę, a tam: Park Zdrojowy, Ogrody Sensoryczne oraz stary zamek. Ponadto zapaleńcy korzystali z górskich spacerów, zbierając grzyby gdzie królowały przede wszystkim rydze i podgrzybki. W piątek wyjazd na źródła termalne do SPA Miskolctapolca na Węgrzech. SPA tworzy kompleks jaskiń i labiryntów, które wypełnia woda termalna o temperaturze ponad 30 stopni Celcjusza. Korzystaliśmy z prozdrowotnych właściwości tutejszych wód. Oprócz basenów są też łaźnie, a jedna z nich została zaprojektowana na styl rzymski. Po wyjeździe z term udaliśmy się do winnicy na degustację miejscowych win. Degustując wina doskonale bawiliśmy się, śpiewając przy akompaniamencie miejscowego muzyka. Prym wiódł tam nasz przewodnik Bogdan. W godzinach wieczornych wróciliśmy do Krynicy-Zdroju i w sobotę mieliśmy czas wolny. Niestety czas szybko minął i w niedziele czekał nas powrót do domu. Zadowoleni, odmłodzeni i wypoczęci wróciliśmy z planami na kolejne wyjazdy na rok 2024, razem z Regionem IPA Jastrzębie Zdrój.