Wycieczka Regionu IPA Knurów

W dniach 23-24 września 2017 r. przedstawiciele Regionu IPA Knurów uczestniczyli w wycieczce krajoznawczej.

W organizacji wycieczki ogromnej pomocy udzielił nam Przewodniczący Regionu IPA Racibórz Eugeniusz Kosel. To w dużej mierze dzięki jego zaangażowaniu, znajomości swojego terenu oraz osób przychylnych naszemu stowarzyszeniu, mieliśmy możliwość zwiedzić Zamek Piastowski w Raciborzu, zapoznać się z procesem technologicznym powstawania piwa raciborskiego. Oczywiście zobaczyliśmy pomieszczenia Browaru Raciborskiego i skosztowaliśmy pysznego piwa. Również dzięki życzliwości Gienka, przeprowadziliśmy zawody strzeleckie na terenie nadzorowanej przez niego strzelnicy. Wykorzystując kontakty służbowe mieliśmy okazję poznać czeskich policjantów z Ostrawy oraz skorzystać z ich gościnności w obiekcie byłej strażnicy granicznej w miejscowości Hať. Tam między innymi mieliśmy przyjemność poznać Szefa Wydziału Opavy płuk. Petra Častulíka i jego podwładnych. Po burzliwej nocy, a wcześniejszym rozdaniu wyróżnień za osiągnięte wyniki w zawodach strzeleckich i pysznym śniadaniu, udaliśmy się na dalsze zwiedzanie tym razem do Obszaru Umocnień CS Hlucin-Darkovick. Zobaczyliśmy doskonale zachowane bunkry, czołgi i wozy pancerne z czasów II Wojny Światowej. Na tym zakończyliśmy zwiedzanie i wyruszyliśmy w drogę powrotną zatrzymując się po drodze na pyszny obiad w Krzyżanowicach w Clubie Megic. Wszyscy uczestnicy wycieczki zgodnie stwierdzili, że wycieczka była bardzo udana. Dziękowali za stworzenie możliwości poznania nowych obiektów historycznych, a także nowych ludzi. Wyrazili swoją wdzięczność dla Eugeniusza Kosel Przewodniczącego Regionu IPA Racibórz oraz Pawła Kopernika Z-cy Komendanta Miejskiego w Zabrzu za duży wkład w zorganizowaniu tej wycieczki.